X
تبلیغات
مطالعه یک کتاب تجربه خوب یک زندگی...

مطالعه یک کتاب تجربه خوب یک زندگی...

مرکز گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نون و القلم

سير مطالعاتي كه در زير توسط اين مركز معرفي شده هم براي اعضاء موسسه خوبه

هم براي اعضايي كه دوست دارند با اين مركز در ارتباط باشند

کتـب قابـل مطالعـه :

   سیر مطالعاتی مقدماتی:

1-کتابهای رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه خارجی :

قلعه حيوانات(نشرجامي)، شازده كوچولو(ترجمه قاضي)، قمار باز(ترجمه جلال آل احمد)، خاطرات همفر، هملت( شکسپیر)، 19 اثر برگزیده داستان کوتاه جهان، مجموعه داستانهای کوتاه تولستوی، تيپوس (چوخوف)، آدم خوب كم پيدا مي شود، خنده و فراموشی(میلان کوندرا)، داستان های کوتاه ( چخوف ).

2-    کتابهای رمان، داستان کوتاه، نثر وادبیات ایرانی :

سفربه گرای 270 درجه، زمين سوخته(احمد محمود)، سياحت شرق(نشر امير كبير)، کوچه نقاش ها(نشرسوره)، خاکهای نرم کوشک(سعید عاکف)، گرداب سکندر(محمدرضا سرشار)، اصیل آباد(محمدرضا سرشار)، آنجا که خانه ام نیست(محمدرضا سرشار)، فرزندان ایرانیم(داود امیریان)، ماه عسل مجردها(سید بشیر حسینی)،  من وکتاب(نشر سوره مهر)، کتاب باید هلو باشد وکلیه کتب نشر کتاب دانشجویی، شطرنج با ماشین قیامت(حبیب احمد زاده)، دوره کتابهای بانوی ماه(نشر سوره مهر)، دوره کتابهای قصه فرماندهان(نشر شاهد)، دوره کتابهای چهره های درخشان(نشر مدرسه)، مربای شیرین(هوشنگ مرادی کرمانی)، جام جهانی در جوادیه(نشرسوره)، ما فرزندان ایرانیم(نشرسوره)، دا(نشرسوره)، مجموعه داستان کوتاه ادبیات معاصر، حماسه یاسین(انجوی نژاد)، ارمیا (امیر خانی) ، رمان محمد، گریه های امپراتور( فاضل نظری) ، چرند و پرند، هشت کتاب سهراب، داستان سیستان( امیرخانی)، سانتاماریا، مدیر مدرسه، روی ماه خدارا ببوس(مستور)، عدل(چوبك)، داستانهای شهر جنگی(حبیب احمد زاده)، فرمانده من(نشر سوره)، رفاقت به سبک تانک(داوود امیریان)، داستان راستان(شهید مطهری)، چراغ ها را من خاموش میکنم(زویا پیرزاد)کتاب کوچه(شاملو).

3-  کتابهای اصول اعتقادی :

 اخلاق معاشرت، سيره آفتاب، طرح كلي انديشه اسلامي در قرآن، انسان وسرنوشت(شهيد مطهري)، آري اين چنين بود برادر(شريعتي)، اسلام ومقتضیات زمان(شهید مطهری).

4-  کتابهای آموزش مهارتها :

الفبای داستان نویسی، روشها، استاد عشق، مرد نخستين، مديريت زمان، تمرکز در مطالعه(نشر آستان قدس). گذر از رنج ها ( رومن رولانیاد مانا ( نوشته علیرضا کمری). 

سیر مطالعاتی تکمیلی(مخصوص اعضایی که سیر فوق را در سالهای گذشته گذرانده اند):

1-     ادبیات :

الف : نثر:

رمان وداستان کوتاه ایرانی

نفرين زمين(جلال)، نشت نشا(رضا امیرخانی)، طوفان دیگری در راه است(سید مهدی شجاعی)، بابانظر(نشر سورهحکایت زمستان(سعید عاکف)،یک مهره کوچک (انتشارات مدرسه)، داشاگل، بچه مردم(جلال سووشون، کلیدر. حنابندان (قدمی)، آن ها، اقلیت ( فاضل نظری)، گزیده داستانهای چوبک(پور عمرانی) ، مثل ها وافسانه های ایرانی(وکیلیان)، یکی بود یکی نبود(جمال زاده) سنگر وقمقمه های خالی(صادقی)ف چشمهایش(علوی).

            رمان وداستان کوتاه خارجی:

دزدی هنر است، بیست اثر برگزیده روسیه، گردن بند (موپاسان)، دنیای صوفی (نيلوفر).جنگ وصلح (تولستوی)، غرور وتعصب(جین آستین)،خوشه هاي خشم(ترجمه مسكوب)، بیگانه، ناتور دشت، بانو با سگ ملوس،( چخوف) ،سور بز( ماریو وار گاس یوسا)، مهاتماگاندی (رومن رولان)، دُن آرام(شولوخف)، انسان دو قرنی(ایزاک آیسموف)، 

 لذات فلسفه (ویل دورانت ترجمه زریاب)، داشتن و نداشتن(همینگوی)، جان شیفته (رومن رولان)، جورج اورول(ترجمه صالح حسینی)، دن کیشت(سروانتس)، جنایت ومکافات(داستایفسکی)، صد سال تنهایی(مارکز)، داستان ونقد داستان(ترجمه گلشیری)، برادران کارامازوف(داستایوفسکی 

ب: نظم:

1.1.شعر کلاسیک: بوستان و گلستان سعدی، کتاب فردوسی ( آقا در جمله ای در کتاب باید هلو باشد، فرموده اند؛ کتاب فردوسی کتاب حکمت است، فردوسی در اینجا دارد حکمت توحیدی قرآن را بیان میکند)، حافظ، غیر قابل چاپ(سید مهدی شجاعی)

1.2.شعر نو: سهراب،

2.     تاریخ:

2.1 تاریخ ایران و جهان: جنگهای صلیبی، تاریخ فتح اندلس،

2.2    تاریخ ادیان: ادیان بزرگ جهان

2.3   زندگی نامه: دکتر چمران ، انیشتن، دکارت،

3      سیاست: آشنایی با مکاتب ، آشنایی با ادیان جهان

4.        معارف:

4.1    اصول عقاید : شبهای پیشاور

4.2     نهج البلاغه، صحیفه سجادیه،

4.3   اخلاق:

4.4    زندگی نامه: رجبعلی خیاط، عطش، سلوك عارفان،

5.      فلسفه: دنیای صوفی(نيلوفر)، طوبای محبت حاج آقا دولابی، فاطمه فاطمه است دکتر شریعتی

کتابهای آموزش مهارتها :

نگارش فیلمنامه مستند ترجمه عباس اکبری و امیر پوریا،

[ 90/06/02 ] [ 13:40 ] [ نون والقلم ]

[ ]

بارها گفته ام و بار دگر ميگويم                                                   گر نيايي ، نخري ، راه به جايي نبري

شرط اردو، شرط برنامه ، كلاس                                                       راه مشهد ، جايزه در نزد ماست

كافي است دور خودت را بنگري                                                         هرچه ديدي خوب در خاطر بري

ره نماي ات كنم اي جان من                                                                   اندكي چرخ و بيا دنبال من

تا كه بشناسانمت راه درست                                                       گر كه پيدايش كني ، كارت درست

آدرسش سرراست باشد اي مريد                                                         جاده فردوسي و كوي شهيد

بيست باشد نمره اش                                                                         جلوه فرمانده اي روي درش

داخلش آي و كنار من بيا                                                                      داخل نون والقلم ، اينجا بيا

 

                                           پشت ميزم هستم

                                                                       و كتابي در دست...

                                           مختصر گويم برايت،

                                                                       خبري در راه است...

                                           توده اي عضو جديد و

                                                                       سفري در راه است...

 

گفتمت تا كه بداني در كجا بنشسته اي                            راه خود را ديده اي و چشم خود را بسته اي

گر كه ما رفتيم و جا ماندي ، بدان                                  اين همان راهي است كه خود خواندي ، بدان

حال خود داني ، تمامش حاضر است                                            گوي و ميدان و كتابش حاضر است

چند باري گفته ام ، سيري بخوان                                                          تو كتابهاي مرا خيلي بخوان

 

بار ديگر گويم

                 كه اگر طالب اردو هستي

                                                 كتب سير بخوان !

                                                                        كتب سير بخوان !

[ 90/06/02 ] [ 13:37 ] [ نون والقلم ]

[ ]

شبکه ایران_ مطالعه یکی از اصلی ترین ابزارها برای دانش افزایی و بالا بردن سطح معلومات است، در عین حال اکثر افراد از کاهش بازدهی زمانی که برای مطالعه صرف می‌کنند رضایت ندارند، در صورتی که نکات ساده‌ای وجود دارند که با عمل به آنها می‌توان با رعایت انها حداکثر بهره‌وری را از زمان مطالعه داشت. بهره‌وری که به موفقیت خواهد انجامید.

شیوه صحیح مطالعه و مزایا
 1- زمان مطالعه را کاهش می‌دهد.
 2- میزان یادگیری را افزایش می‌دهد .
 3-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می‌کند.
 4- به خاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می‌سازد.
 برای داشتن مطالعه ای فعال و پویا نوشتن نکات مهم درحین خواندن ضروری است تا برای مرور مطالب،دوباره کتاب رانخوانده و در زمانی کوتاه ازروی یادداشتهای خود مطالب را مرور کرد .
یادداشت برداری، بخشی مهم و حساس از مطالعه است که باید به آن توجهی خاص داشت. چون موفقیت شما را تا حدودی زیاد تضمین خواهد کرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را کاهش خواهد داد. خواندن بدون یادداشت برداری یک علت مهم فراموشی است.

روش‌های رایج مطالعه:
 1- خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآیندی فعال و پویا است وبرای نیل به این هدف باید از تمام حواس خود برای درک صحیح مطالب استفاده کرد. باید با چشمان خود مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا کرد و نکات مهم را یادداشت کرد، تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و حضوری فعال و همه جانبه در یادگیری داشت و هم در هنگام مورد نیاز، خصوصاً قبل از امتحان ، بتوان از روی نوشته ها مرور کرد و خیلی سریع مطالب مهم را مجدداً به خاطر سپرد .
2- خط کشیدن زیر نکات مهم: این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر باشد ولی روش کاملی برای مطالعه نیست چرا که در این روش بعضی از افراد به‌ جای آنکه تمرکز و توجه بروی یادگیری و درک مطالب داشته باشند، ذهنشان معطوف به خط کشیدن زیر نکات مهم می گردد .حداقل روش صحیح خط کشیدن زیر نکات مهم به این صورت است که ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را کاملاً درک کنند و سپس زیر نکات مهم خط بکشند، نه آنکه در کتاب به دنبال نکات مهم بگردند تا زیر آن را خط بکشند.
 3- حاشیه‌نویسی: این روش نسبت به دو روش قبلی بهتر است ولی بازهم روشی کامل برای درک عمیق مطالب و خواندن کتب درسی نیست ولی می‌تواند برای یادگیری مطالبی که از اهمیتی چندان برخوردار نیستند مورد استفاده قرار گیرد.
 4- خلاصه نویسی: در این روش شما مطالب را می‌خوانید و آنچه را که درک کرده‌اید به صورت خلاصه بروی دفتری یادداشت می کنید که این روش برای مطالعه مناسب است و از روشهای قبلی بهتر می‌باشد، چرا که در این روش ابتدا مطالب را درک کرده سپس آنها را یادداشت می کنید اما بازهم بهترین روش برای خواندن نیست .
 5- کلید برداری: کلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نکات مهم است. در این روش شما بعد از درک مطالب، به صورت کلیدی نکات مهم را یادداشت می‌کنید و در واقع کلمه کلیدی کوتاهترین، راحتترین، بهترین و پرمعنی ترین کلمه‌ای است که با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی شده و به خاطر آورده می شود .
 6- خلاقیت و طرح شبکه ای مغز: این روش بهترین شیوه برای یادگیری خصوصاً فراگیری مطالب درسی است. در این روش شما مطالب را می‌خوانید، بعد از درک حقیقی آنها نکات مهم را به زبان خودتان و بصورت کلیدی یادداشت می‌کنید و سپس کلمات کلیدی را بر روی طرح شبکه ای مغز می نویسد (در واقع نوشته های خود را به بهترین شکل ممکن سازماندهی می‌کنید و نکات اصلی و فرعی را مشخص می‌کنید) تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی کتاب ، فقط به طرح شبکه ای مراجعه کرده وبا دیدن کلمات کلیدی نوشته شده بر روی طرح شبکه ای مغز، آنها را خیلی سریع مرور کنید. این روش درصد موفقیت تحصیلی شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش می‌دهد و درس خواندن را بسیار آسان می‌کند. و بازده مطالعه را افزایش می‌دهد.

لينك مستقيم دانلود مطالب بالا به صورت فايل PDF
 

[ 90/06/02 ] [ 11:26 ] [ نون والقلم ]

[ ]

آيت الله العظمي خامنه اي آخرين كتابهاي منتشر شده در دنيا را مي خوانند

كتابخواني رهبر

محسن چيني فروشان يكي از فعالان پيشكسوت عرصه فرهنگ كشور ، سابقه ۱۰ سال مديريت در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان را در كارنامه دارد وي مراودات و خاطراتي با آيت العظمي خامنه اي دارند و رمان مي خوانند . مخصوصا رمان هايي كه به روز منتشر مي شود و همين پي گرفتن آخرين كتابهاي منتشر شده در دنيا جالب است .

تاكيد ايشان اين بود كه رمان يك ابزار خوبي است براي انتقال انديشه ها مثلا ايشان سوال كردند كه كداميك از شما كتاب دل سگ را خوانده ايد ؟ و جالب است كه در آن جمع 10پانزده نفري كه همه نويسنده بودند كسي يادش نبود و ابراز نكرد كه من خوانده ام و بعد خود ايشان ادامه دادند كه اين كتاب دل سگ براي ميخائيل بولگاكوف است كه در واقع او زماني كه حكومت كمونيستي شوروي مسلط مي شود او اين كتاب را مي نويسد . كتابي است منتقدانه نسبت به آن سيستم و نظام حكومتي . تا مدت ها هم اجازه ي انتشار نداشته و بعدها كه شرايط فرق كرده اين كتاب هم منتشر شده توصيه مي كردند كه برويد و اين كتاب را بخوانيد . به هر حال اين يك شاهد مثال بود براي اين كه يك رمان چه طور مي تواند انديشه ها را منتقل كند .

كتاب هاي رمان ايشان كه اغلب معروف هستند و از نويسندگان مختلف و معروف در كتابخانه هست مثلا كتابهاي نويسندگان روس مثل چخوف ، نويسندگان عرب و رمان هاي مختلفي از نويسنده هاي فرانسوي مثل بالزاك و رومن رولان .

كتابخانه ايشان نسبتا بزرگ است و كتابها موضوعات مختلفي دارند ايشان كنار خيلي از كتابها حاشيه نويسي كرده اند و من خيلي دلم مي خواهد يك زماني آن چيزي كه مي شود از اين حاشيه ها منتشر كرد منتشر بشود چون با دقت و با ظرافت حاشيه نوشته اند .

بايد بگويم كه آقا خيلي به عنوانزندگي نامه بنويس روي رومن رولان تاكيد مي كنند . در جلسشه اي گفتند كه ما كسي مثل رولان نداشته ايم كه بيايد زندگي نامه بزرگان انقلاب را بنويسد . و ما همچنين كتابهايي را لازم داريم كه اين تخصص است و بايد بعضي ها بروند دنبالش و ياد بگيرند و كمبودش احساس مي شود .

[ 90/06/02 ] [ 11:26 ] [ نون والقلم ]

[ ]

معرفی کتاب

کربلایی باش؛ حتی اگر ساکن شامی، بی خود اگر شدی، کربلا را در خود خواهی یافت... کربلا یعنی می شود با آب تشنه ماند، و بی آب سیراب شد..... کربلا یعنی همان جا که آدم آدم شد..... کل ارض کربلا، از جبهه ای به جبهه دیگر، شاید ولی از کربلا نتوان گریخت.... به کربلا هم اگر نرسی، کربلا تو را در آغوش خواهد فشرد، که، کل ارض کربلا.....

اینها برخی از تک جمله های خوش آب و رنگ سه جلد کتاب است، پر از بوی کربلا به نام" همه جا همین جاست...." با طراحی هنرمندانه و تراوشیده از قلم جناب علی اکبر بقایی.... نگارنده ای خوش ذوق از قبیله ی هیئتی های شهری ..... اگر نخوانده اید و ندیده اید.... البته ایشان آثار هنری دیگری هم با نام های آب و نان/ شاهد بیاورم؟/ و بنویس او ... بخوان تو نیز دارند.

برای تلطیف روح بخوانید قربه الی الله...

[ 90/06/02 ] [ 11:26 ] [ نون والقلم ]

[ ]

مسافر خوزي : موسسه سردار سرلشكر شهيد حاج احمد كاظمي

چاپ شده توسط موسسه شهید کاظمی

 معرفي كتاب

با شهادت ابوالقاسم تعداد شهدای خانواده حجتی به پنج تن رسید، اما اگر کسی فکر می کند که آنها از جنگ خسته شده اند بداند اشتباه می کند.                              (سید مرتضی آوینی)

"کتاب مسافر خوزی"

نوشته محمد مسلم حیدری

سرگذشتنامه شهید احمد حجتی یکی از سرداران جنگ ایران و عراقبه صورت داستان های کوتاه دفاع مقدس، با سبکی جدید، خطی متفاوت، نوشته ای زیبا و روان و به یاد ماندنی......

[ 90/06/02 ] [ 11:25 ] [ نون والقلم ]

[ ]

قلم و کتاب دو آفريننده ذوق و انديشه اند که در نزديکترين قله به آسمان معرفت نشسته اند، فرهيختگي، دانايي، فضل و ادب، هنر و ذوق، دانش و معرفت و هرچه از اين قبيل همه وامداران کاغذ و قلمند. دانش افزايي شمه اي از کارستان کتاب است و ذوق پروري برگي از دفتر پر برگ و بار اوست. مي توان فضل و معرفت انسان را از اندازه گرايش و عشق او به کتاب و کتابخواني ميزان کرد و مي توان از اين محک گوهر آدميان عيار گرفت. هر روز رسانه اي و فرهنگ پروري به جمع فرهنگ سازان جهان انديشه راه مي یابد، اما هرگز قدر و منزلت کتاب رو به کاهش نمي گرايد و غباري بر آيينه خورشيد کتاب نمي نشيند. گشت و گذار در هيچ صحرايي به اندازه گرداندن ديده بر روي برگهاي کتاب طراوت بخش نيست. و به حق که ميان حق و باطل فاصله همان قدر است که ميان گشودن و بستن کتاب.

اگر باز جويي خطا از صواب                 نيابي يکي همنشين چون کتاب

1.به کتاب اهميت بدهيم

2. جايگاه کتاب در فرهنگ و حاکميت اسلامي

3.کتاب و تحول فرهنگي

4.سرگذشت کتاب در گذشته و حال کشور

5.نقش بر جسته کتاب

6.اسناد ارزشمند تاريخ

7.آثار ماندگار

8.راستگو ترين ترازو

 

به کتاب اهميت بدهيم 

کتاب ميراثي ماندگار، پديده اي باشکوه و با ارزش و عنصري رشد آفرين و روشنگر در پهنه زندگي بشر است. افتخار ما نيز در اين است که فرهنگ باورهاي ديني ما – يعني آيين مقدس اسلام – مبتني بر ارزش بينش و دانش و ارجمندي کتاب و نگارش است و خداوند منان معجزه ابدي آخرين و محبوب ترين فرستاده اش را يک کتاب قرار داده است، قرآن کريم سرامد همه کتابهاي عظيم است.

همچنين پيشينه فرهنگي ما و شمار کتابها و کتابخانه ها در عصر شکوفايي تمدن اسلامي و اهتمام دانشمندان اسلامي و ايراني در پديد آوردن آثار ارزشمند جهاني، همه و همه ناظر بر اهميت کتاب و کتابخواني است. وظيفه همه افراد فرهيخته و همه نهادهاي فرهنگي کشور است که در اشاعه، گسترش و تقويت هرچه بيشتر مسأله کتاب و کتابخواني اهتمام ورزند و در يک کلام، همه درد آشنايان و دل اگاهان به منظور بسيج همگاني براي گسترش فرهنگ کتاب و کتابخواني بپا خيزند تا هنگام خجسته اي پيش آيد که در آن، (کتاب) همه جا، براي همه کس و در همه وقت به وفور يافت شود و مطرح باشد و هيچ کس در هيچ جا بهانه اي براي کتاب نخواندن نداشته باشد.

جايگاه کتاب در فرهنگ و حاکميت اسلامي

اسلام، دين انديشه و معرفت، دين دانش و کتاب و معنويت است. چنانکه ميتوان گفت اصولاً ايين اسماني ما، پرچمدار کتاب و کتابخواني در زمين است اندکي تأمل و کاوش در لابلاي اوراق زرين تاريخ اسلام، اين حقيقت را به روشني مينماياند. ما وارثان نظام گرانبها، فرهنگ پويا و تمدن والاي اسلامي، تا چه ميزان بايد به برخورداري از آثار مکتوب، فزايندگي کتاب و گستردگي کتابخواني، دل خوش بداريم و بر خود بباليم؟

مقام معظم رهبري با استناد به تاريخ، از حضور خجسته و پرتو افشانيهاي آثار گرانسنگ اسلامي ياد ميکند و با اشاره به اشتياق و اقبال غير مسلمانان از بهره وري از اين گنجينه هاي شکوهمند، خاطر نشان ميسازد که جاذبه شور انگيز کتاب و بالندگي دانش و فرهنگ و کتابخواني از آغازين سالهاي حيات فرخنده اسلام، چنان دامنه گسترده اي يافت که تأثير آن تا قرنها تداوم داشت.

ما امروز ميخواهيم آن حکومت و آن نظام و آن تمدن را در کشورمان پيدا و محقق کنيم پس بايد به کتاب اهميت بدهيم.

کتاب و تحول فرهنگي

بي ترديد پيرايش فرهنگ از زوايد زيان آور، آرايش فرهنگ پاکي و خلوص و گسترش فرهنگ در همه سطوح و براي تمام اقشار، نياز به تلاش و همبستگي فراوان دارد و کتاب ميتواند در عرصه و ميدان بخوبي به کار گرفته شود و کارايي خود را به نيکي به منصه ظهور و بروز برساند.در تحول فرهنگي جامعه مطمئناً نياز به آن است که ما در باب فرهنگي و علوم و معارف بشري، هم ارتقاء فرهنگي پيدا ميکنيم، هم شمول فرهنگي و هم خلوص فرهنگي، يعني خالص کردن فرهنگ اسلامي و ايراني خود از چيزهايي که زايد و مضر است. بلا شک معارف کنوني که در اختيار ماست بخاطر ضعف و انحطاط فرهنگي در طول دوره هاي اخير دچار آن بوديم با برخي زوايد مضر همراه است که بايستي فرهنگ ملت ما که بر پايه هاي اسلامي و بينش اسلامي هم متکي است از آن استخلاص شود اين سه چيز براي تحول فرهنگي جامعه لازم است: رقاء فرهنگي، خلوص فرهنگي، شمول فرهنگي، ... هوشمندي و با فرهنگ بودن، حقاً بايستي به همه قشرها و به همه مردم گسترش پيدا کند، و اين تلاش و مجاهدت لازم دارد.

سرگذشت کتاب در گذشته و حال کشور

کتاب و مطبوعات در طول ساليان دراز، سرگذشتي پر فراز و نشيب داشته اند. در روزگار سياه طاغوت در حالي که افکار و انديشه هاي الحادي بسادگي زمينه انتشار مي يافتند، نشر آثار و مفاهيم اسلامي به شدت تحت کنترل رژيم بود، ولي سر انجام به برکت پيروزي انقلاب اسلامي و تحقق شعارهاي اسلامي و تحقق شعارهاي اصلي استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، دنياي مطبوعات هم از عطيه الهي آزادي بهره مند گرديد. بديهي است که همه فرهيختگان و آزادگان اين آزادي را مبارک ميدانندو خجسته ميخوانند، اما به همان اندازه هم روشن است که هرگاه کساني بخواهند موذيانه از گسترش عظيم آثار مکتوب سوء استفاده کنند و به بهانه بهره وري از آزادي، آزادانه دست به دسيسه بازي و توطئه سازي بزنند و مجري سياستها و نيات پليد دشمنان شوند و همسو با آنان تيشه بر ريشه اصول بنيادين باورهاي اسلامي و انقلابي ملت مسلمان ايران بزنند، همه آزاديخواهان و آزاد انديشان آنها را طرد خواهند کرد.

نقش بر جسته کتاب

نقش برجسته، والا، حساس و سازنده کتاب در پويشهاي تکامل آفرين فردي و اجتماعي ناشي از گستردگي روح ارزشي دانش و بينش و ابهت و اهميت فرهنگ مکتوب در تاريخ بشري است، و به راستي سزاوار نيست چنين عنصر مهمي را بدست فراموشي و يا کم توجهي بسپاريم.در اهميت عنصر کتاب براي تکامل جامعه انساني همين بس که تمامي اديان آسماني و رجال بزرگ تاريخ بشري، از طريق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگي جامعه بشري نيز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگي تقويت شده است.

اسناد ارزشمند تاريخ

اگر چه گفتن و بازگفتن از همه شگفتي هاي انقلاب اسلامي و عظمتهاي اين دوره تاريخي تلاش مطلوبي در راه ماندگار سازي حماسه هاي بزرگ اين روزگار است، اما دفاع مقدس ما در رويارويي با حق ستيزان و متجاوزان و متجاوزان و باطل گرايان نقطه عظيم و برجسته و روشني در اين ميان است. هرچند ابعاد جنگ تحميلي به تمامي در کتابها ثبت نشده و عظمتهاي توصيف ناپذيرش به بيان نيامده، با اين همه تلاشهاي ارزشمندي در اين زمينه صورت گرفته است، به گونه اي که بايد گفت مجموعه آثار ارائه شده در اين زمينه، براستي اسناد ارزشمند تاريخ معاصرند.

آثار ماندگار

 یک کتاب خوب، ماندگار و تأثير گذار، چگونه به يک اثر خاطر آفرين و ماندگار بدل مي شود؟ يکي از مهم ترين ويژگيهاي چنين آثاري، در نظر گرفتن اين نکته مهم است که اين گونه کتابها دست کم پاسخي به يکي از سوالها و يا نيازهاي مخاطبان خود بدهند، پاسخي که با توجه به اولويتها، زيبا و متين و استوار و قانع کننده باشد.براي اين که اثري ماندني بشود، بايد خوب باشد. آثار خوب مي ماند، در دلها جاي مي گيرند و کهنه نمي شوند. خوب هم که مي گوييم يعني پاسخ به يک سوال و يک نياز باشد. خوب فقط معنايش اين نيست که از لحاظ هنري خوب تنظيم شده باشد و خيلي عميق باشد، بلکه ممکن است اينطور نباشد، ليکن پاسخي به يک نياز باشد.

راستگو ترين ترازو

در ميان همه ابزارهاي فرهنگي کتاب جايگاه ويژه اي دارد. تاريخ هيچ تمدني خالي از کتاب و کتابت نبوده. مي توان کتاب را در کنار مبارک ترين پديده هاي بشري – و بلکه الهي – نشاند. کتاب خاموش ترين آوازي است که در خانه هاي ما مي پيچد و چه سرها را که به سامان مي رساند و چه دلها را که به گرمي مي نشاند. کتاب راستگوترين ترازويي است که مي توان فرهيختگي اقوام را با آن سنجيد و سبزترين برگي است که جز به نسيم معرفت نمي رقصد.

پير راه است براي سالکان                                         خرد ناب است براي عقل ورزان

آيينه شوق است براي سوخته دلان                      پيشواي داناست براي راه گم کردگان

گنج روان است براي سودا گرا                                  و همراه لايق است براي پيامبران

همه فرهنگها با کتاب آغاز مي شوند، با کتاب مي بالند و تجربه هاي خود را به کتاب مي سپارند. از اين ميان اسلام بيشترين بهره را از کتاب برده است زيرا وحي احمدي و گرامي نامه قرآن از مشرق برگ و قلم درخشيدن گرفت و معجزه سترگ محمد (ص) در ميان سطرهاي کتاب صورت پذيرفت .

[ 90/06/02 ] [ 11:25 ] [ نون والقلم ]

[ ]

W.P: موسسه سردار سرلشكر شهيد حاج احمد كاظمي

چاپ شده توسط موسسه شهید کاظمی

اگر روزی اسرا برگشتند و من نبودم سلام مرا به آنها برسانید و بگویید:خمینی به فکرتان بود.

                                                                                  (سید روح الله موسوی خمینی(ره))

"کتاب W.P  خاطرات احمد شکراللهی"

به کوشش زینب اکبری

بین اسرا همه تیپ آدم پیدا می شد.دکتر، استاد دانشگاه، مهندس، روحانی و حتی سفیر که خودشان را سرباز، مدنی یا بسیجی معرفی کرده بودند. به برکت وجود همین ها بساط درس و بحث اسرا به راه بود. چون تجمع بیش از سه نفر ممنوع بود برای هر کس کلاس خصوصی می گذاشتند. او هم موظف بود تا جلسه بعد هر چه را یاد گرفته به اسرا آموزش دهد.

[ 90/06/02 ] [ 11:24 ] [ نون والقلم ]

[ ]

برنامه ريزي محروميت زدايي : موسسه سردار سرلشكر شهيد حاج احمد كاظمي

چاپ شده توسط موسسه شهید کاظمی

حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی در بین جوانان، در بین مردم مظهر مجسم آیه ی قرآن است، آنها را به دین به انقلاب به معنویت سوق می دهد. "کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم"                                                          (مقام معظم رهبری)

"کتاب برنامه ریزی محرومیت زدایی"

 با رویکرد ایفای نقش مؤثر نهادهای مشارکتی مردمی

نوشته محسن رفیعیان

ویژه اردوهای جهادی،بخش اول به بیان مطالبی کلی در مورد حرکت های جهادی اختصاص دارد. بخش دوم کتاب با عنوان (برنامه ریزی محرومیت زدایی)، بخش سوم بیان یک نمونه موردی است.

 

[ 90/06/02 ] [ 11:24 ] [ نون والقلم ]

[ ]

توجه                                                         توجه
خرید کتابهای چاپ شده توسط
موسسه سرلشکر شهید حاج احمد کاظمی

1) نمایشگاههای مرکز گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نون و القلم

الف)روزهای پنج شنبه : گلزار شهدای نجف آباد

ب) روزهای جمعه : میدان امام

2) در دفتر موسسه شهید حاج احمد کاظمی

3) تماس با شماره 09137302839 و تحویل درب منزل خود

تنها با یک تماس می توانید کتب درخواستی خود را درب منزل خود تحویل بگیرید (09137302839-03312616688)

با تشکر مرکز نون و القلم

[ 90/06/02 ] [ 11:24 ] [ نون والقلم ]

[ ]

سير مطالعاتي كه در زير توسط اين مركز معرفي شده هم براي اعضاء موسسه خوبه

هم براي اعضايي كه دوست دارند با اين مركز در ارتباط باشند

کتـب قابـل مطالعـه :

   سیر مطالعاتی مقدماتی:

1-کتابهای رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه خارجی :

قلعه حيوانات(نشرجامي)، شازده كوچولو(ترجمه قاضي)، قمار باز(ترجمه جلال آل احمد)، خاطرات همفر، هملت( شکسپیر)، 19 اثر برگزیده داستان کوتاه جهان، مجموعه داستانهای کوتاه تولستوی، تيپوس (چوخوف)، آدم خوب كم پيدا مي شود، خنده و فراموشی(میلان کوندرا)، داستان های کوتاه ( چخوف ).

2-    کتابهای رمان، داستان کوتاه، نثر وادبیات ایرانی :

سفربه گرای 270 درجه، زمين سوخته(احمد محمود)، سياحت شرق(نشر امير كبير)، کوچه نقاش ها(نشرسوره)، خاکهای نرم کوشک(سعید عاکف)، گرداب سکندر(محمدرضا سرشار)، اصیل آباد(محمدرضا سرشار)، آنجا که خانه ام نیست(محمدرضا سرشار)، فرزندان ایرانیم(داود امیریان)، ماه عسل مجردها(سید بشیر حسینی)،  من وکتاب(نشر سوره مهر)، کتاب باید هلو باشد وکلیه کتب نشر کتاب دانشجویی، شطرنج با ماشین قیامت(حبیب احمد زاده)، دوره کتابهای بانوی ماه(نشر سوره مهر)، دوره کتابهای قصه فرماندهان(نشر شاهد)، دوره کتابهای چهره های درخشان(نشر مدرسه)، مربای شیرین(هوشنگ مرادی کرمانی)، جام جهانی در جوادیه(نشرسوره)، ما فرزندان ایرانیم(نشرسوره)، دا(نشرسوره)، مجموعه داستان کوتاه ادبیات معاصر، حماسه یاسین(انجوی نژاد)، ارمیا (امیر خانی) ، رمان محمد، گریه های امپراتور( فاضل نظری) ، چرند و پرند، هشت کتاب سهراب، داستان سیستان( امیرخانی)، سانتاماریا، مدیر مدرسه، روی ماه خدارا ببوس(مستور)، عدل(چوبك)، داستانهای شهر جنگی(حبیب احمد زاده)، فرمانده من(نشر سوره)، رفاقت به سبک تانک(داوود امیریان)، داستان راستان(شهید مطهری)، چراغ ها را من خاموش میکنم(زویا پیرزاد)کتاب کوچه(شاملو).

3-  کتابهای اصول اعتقادی :

 اخلاق معاشرت، سيره آفتاب، طرح كلي انديشه اسلامي در قرآن، انسان وسرنوشت(شهيد مطهري)، آري اين چنين بود برادر(شريعتي)، اسلام ومقتضیات زمان(شهید مطهری).

4-  کتابهای آموزش مهارتها :

الفبای داستان نویسی، روشها، استاد عشق، مرد نخستين، مديريت زمان، تمرکز در مطالعه(نشر آستان قدس). گذر از رنج ها ( رومن رولانیاد مانا ( نوشته علیرضا کمری). 

سیر مطالعاتی تکمیلی(مخصوص اعضایی که سیر فوق را در سالهای گذشته گذرانده اند):

1-     ادبیات :

الف : نثر:

رمان وداستان کوتاه ایرانی

نفرين زمين(جلال)، نشت نشا(رضا امیرخانی)، طوفان دیگری در راه است(سید مهدی شجاعی)، بابانظر(نشر سورهحکایت زمستان(سعید عاکف)،یک مهره کوچک (انتشارات مدرسه)، داشاگل، بچه مردم(جلال سووشون، کلیدر. حنابندان (قدمی)، آن ها، اقلیت ( فاضل نظری)، گزیده داستانهای چوبک(پور عمرانی) ، مثل ها وافسانه های ایرانی(وکیلیان)، یکی بود یکی نبود(جمال زاده) سنگر وقمقمه های خالی(صادقی)ف چشمهایش(علوی).

            رمان وداستان کوتاه خارجی:

دزدی هنر است، بیست اثر برگزیده روسیه، گردن بند (موپاسان)، دنیای صوفی (نيلوفر).جنگ وصلح (تولستوی)، غرور وتعصب(جین آستین)،خوشه هاي خشم(ترجمه مسكوب)، بیگانه، ناتور دشت، بانو با سگ ملوس،( چخوف) ،سور بز( ماریو وار گاس یوسا)، مهاتماگاندی (رومن رولان)، دُن آرام(شولوخف)، انسان دو قرنی(ایزاک آیسموف)، 

 لذات فلسفه (ویل دورانت ترجمه زریاب)، داشتن و نداشتن(همینگوی)، جان شیفته (رومن رولان)، جورج اورول(ترجمه صالح حسینی)، دن کیشت(سروانتس)، جنایت ومکافات(داستایفسکی)، صد سال تنهایی(مارکز)، داستان ونقد داستان(ترجمه گلشیری)، برادران کارامازوف(داستایوفسکی 

ب: نظم:

1.1.شعر کلاسیک: بوستان و گلستان سعدی، کتاب فردوسی ( آقا در جمله ای در کتاب باید هلو باشد، فرموده اند؛ کتاب فردوسی کتاب حکمت است، فردوسی در اینجا دارد حکمت توحیدی قرآن را بیان میکند)، حافظ، غیر قابل چاپ(سید مهدی شجاعی)

1.2.شعر نو: سهراب،

2.     تاریخ:

2.1 تاریخ ایران و جهان: جنگهای صلیبی، تاریخ فتح اندلس،

2.2    تاریخ ادیان: ادیان بزرگ جهان

2.3   زندگی نامه: دکتر چمران ، انیشتن، دکارت،

3      سیاست: آشنایی با مکاتب ، آشنایی با ادیان جهان

4.        معارف:

4.1    اصول عقاید : شبهای پیشاور

4.2     نهج البلاغه، صحیفه سجادیه،

4.3   اخلاق:

4.4    زندگی نامه: رجبعلی خیاط، عطش، سلوك عارفان،

5.      فلسفه: دنیای صوفی(نيلوفر)، طوبای محبت حاج آقا دولابی، فاطمه فاطمه است دکتر شریعتی

کتابهای آموزش مهارتها :

نگارش فیلمنامه مستند ترجمه عباس اکبری و امیر پوریا،

 

[ 90/06/02 ] [ 11:24 ] [ نون والقلم ]

[ ]

بسمه تعالي

اگر مي خواهيد با اين مركز در ارتباط باشيد و از مشاوه كتابخواني هاي اين مركز

بهرمند شويد حتما به بخش عضويت در مركز برويد و در وبلاگ نون و القلم

 (خبرنامه) عضو شويد .

 با تشكر مركز نون و القلم

[ 90/06/02 ] [ 11:23 ] [ نون والقلم ]

[ ]


ازمعراج برگشتگان

نگاهی نوبه ایران،انقلاب،دفاع مقدس


آنچه دراین کتاب میبینیم درحالیکه فقط میخوانیمش :


1.صداقت گفتار


2.توصیفهایی خواندنی ازرفاقت شهدا


3.بازگویی ناگفته ها


4.توضیح وتوصیف کامل هرشخصیت نامبرده درمتن


5. بیان نکاتی ناب ازدوران دفاع...


این کتاب شامل بیش ازصدهاحرفی است


که هیچگاه گفته نشده اند .


ازدهم مردادماه الی دهم شهریورماه

این کتاب با تخفیف 20 درصد بفروش می رسد


برای اعضاء موسسه شهید کاظمی با تخفیف 50 درصد

به فر وش می رسد .


تلفن تماس سفارش پستی :09137302839



[ 90/06/02 ] [ 11:23 ] [ نون والقلم ]

[ ]

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)...

برای آمدنت انتظار کافی نیست

دعا و اشک دل بیقرار کافی نیست

چنین که یخ زده ایمان من ، اگر هر روز

هزار بار ببارد بهار کافی نیست

به جرم عشق تو بگذار آتش بزنند

برای کشتن حلاْج دار کافی نیست

خودت دعا بکن ای نازنین که بر گردی

دعای ای همه شب زده دار کافی نیست ...

(ابولفضل نظری )

شاید این جمعه بیایید...

شاید ...

[ 90/06/02 ] [ 11:23 ] [ نون والقلم ]

[ ]

کتاب و کتاب خوانی

 

 از گذشته دور كتاب به عنوان یكی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده است و اولیای دین نیز به پدید‌آوردن آثار علمی و فرهنگ مكتوب توصیه‌های مهمی داشته‌اند. امروزه نیز حاصل از تفكر و تجربه‌های اهل اندیشه و معرفت بوسیله كتاب در دسترس همگان قرا رمی‌گیرد و كتاب خانه‌ها، كانون‌ها و همایش صاحب‌نظران و گلستان پرطراوت صاحبان معرفت است.

اما درحال حاضر كتاب و كتابخوانی چه موقعیتی در كشور ما ایران دارد؟

این سؤالی است كه همه آنهایی كه دغدغه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و در یك كلام آرزوی رشد و كمال این كشور را در دل دارند، باید پاسخی اساسی برای آن پیدا كنند. تجربه جهانی نشان می دهد كه رشد و توسعه تمدنها، ریشه در رشد فكری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ كتابخوانی در جوامع، نمی توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش كرد. باید تأكید كرد كه علیرغم رشد رسانه های گوناگون جمعی تاكنون هیچ رسانه ای نتوانسته است نقشی را كه كتاب در رشد تمدنها داشته است، ایفا نماید.

گرچه كشورهای درحال توسعه نزدیك به 80درصد جمعیت جهان را تشكیل می دهند، اما كمتر از 30درصد كتابهای مصرفی جهان را تولید می كنند و كمتر از این نسبت نیز به كتابخوانی مشغول هستند، این در شرایطی است كه كشورهای پیشرفته یا توسعه یافته كه حدود 20درصد جمعیت جهان را تشكیل می دهند، 70درصد كتابهای مصرفی جهان را تولید می كنند. تاوان این تفاوت و فاصله را آیا جز كشورهای درحال توسعه باید بپردازند؟

گرچه كشورهای درحال توسعه نزدیك به 80درصد جمعیت جهان را تشكیل می دهند، اما كمتر از 30درصد كتابهای مصرفی جهان را تولید می كنند و كمتر از این نسبت نیز به كتابخوانی مشغول هستند، این در شرایطی است كه كشورهای پیشرفته یا توسعه یافته كه حدود 20درصد جمعیت جهان را تشكیل می دهند، 70درصد كتابهای مصرفی جهان را تولید می كنند.

تبعیض جهانی در كتابخوانی

كشورهای اروپایی حدود 15درصد جمعیت جهان را در خود جای داده اند، اما در سال 1990 بیشتر از نصف كتابهای مصرفی جهان را تولید كرده اند، آیا معنای این، نیازمندی جهان به اروپا در تولید و انتشار كتاب نیست؟

اروپا در سال 1991 به ازای هر یك میلیون نفر جمعیت خود، 802عنوان كتاب منتشر كرده است، اما در قاره آسیا در همین سال به ازای هر یك میلیون نفر آسیایی 70عنوان و در قاره آفریقا به ازای هر یك میلیون نفر آفریقایی فقط 20عنوان كتاب منتشر شده است.

مشكل كتاب در جهان سوم، تنها به كمبود تولید و نشر كتاب محدود نمی شود، مشكل اساسی این است كه حتی اگر كتاب های زیادی هم در این كشورها منتشر شود، میزان افراد استفاده كننده از این كتابها "كتابخوانها" بسیار پایین است.

كتابخوانی در ایران
کتاب

اما موقعیت ایران در زمینه نشر كتاب و كتابخوانی چگونه است؟ در كشور ما هر سال چه تعدادی كتاب جدید منتشر می شود و میزان كتابخوانی چگونه است؟

اگرچه درمورد میزان كتاب منتشر شده در ایران می توان به آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تكیه كرد، اما در زمینه كتابخوانی متأسفانه هیچ مطالعه جدی تاكنون صورت نگرفته است و دیدگاه های متفاوتی دراین زمینه وجود دارد.

عده زیادی از چهره های شاخص فرهنگی كشور معتقدند كه درصد كتابخوان و كتابخوانی در جامعه كاهش یافته است و تحلیل های گوناگونی برای این موضوع ارائه می كنند، اما كارشناسان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین اعتقادی ندارند و معتقدند كه رشد و افزایش میزان كتاب های منتشر شده در دو دهه گذشته نشان می دهد كه هم میزان تولید كتاب و هم تعداد كتابخوان در ایران افزایش یافته است.

"محمدجواد مرادی نیا" مدیركل مراكز و روابط فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین رابطه می گوید:

  1. "یك ذهنیت بسیار قوی در جامعه ما وجود دارد و آن این است كه میزان وسرانه كتابخوانی در كشور ما بسیار پایین است؛ سؤال من این است كه ما براساس كدام تحقیق و نظرسنجی علمی به این نتیجه رسیده ایم، اگر این موضوع صرفاً یك برداشت شخصی است، می توان درمورد خیلی از مسائل این برداشت ها را مطرح كرد، ولی این برداشت ها منطبق بر واقعیت نیستند. آن چیزی كه ما داریم از نزدیك می بینیم این است كه هرسال و هرماه بر میزان تقاضای چاپ كتاب از سوی نویسندگان و ناشران اضافه می شود، معنی این كار این است كه اگر این كتاب ها متقاضی نداشته باشد، باید عرضه هم كاهش پیدا كند درصورتی كه عرضه كتاب افزایش پیدا كرده است.
  2. در سال 1382 حدود 40هزارعنوان كتاب منتشر شده كه این رقم چندین برابر رقم كتاب های چاپ شده در سال های اول انقلاب است.
  3. این یك پارامتر خوبی است كه نشان می دهد ما رشد كتابخوانی داشته ایم یا نه؟"

مرادی نیا می افزاید:

  1.  "نكته دوم این است كه جامعه ای كه روزبه روز میزان افراد باسواد آن افزایش پیدا می كنند و سطح تحصیلات رشد جهشی دارد، به صورت طبیعی نیازش به كتاب و كتابخوانی بیشتر می شود. میزان باسوادان ما را در اوایل انقلاب با حالا مقایسه كنید، همچنین تعداد دانشجویان، دانش آموختگان سطوح عالی را مقایسه كنید، اینها لاجرم نیازمند مطالعه كتاب های گوناگون و حتی كتاب های غیردرسی هستند، دانشجویان رشته های مختلف مانند علوم اجتماعی، روانشناسی و تاریخ حتماً برای افزایش معلومات خود یك ارتباط نزدیك با كتاب های درسی و غیردرسی برقرار می كنند.
  2. نكته سوم این است كه شواهد و قرائن نشان می دهد كه مردم جامعه با افزایش معلومات عمومی خود، علاقه مندی بیشتری به مطالعه نسبت به قبل نشان می دهند. مطالعات مردم در زمینه های بهداشت عمومی (كه مستقیماً با سلامتی آنها ارتباط دارد)، روانشناسی، خودشناسی، خداشناسی و مطالعات دینی به صورت چشمگیری افزایش پیدا كرده است. به همین دلیل سطح دانش عمومی جامعه ما افزایش قابل توجه ای كرده است. اینها باعث شده كه مردم درمورد موضوعات مهم اجتماعی و عمومی كه با سرنوشت خود و جامعه ارتباط پیدامی كند، حساسیت بیشتری نشان دهند و از موضع آگاهی اتخاذ موضع كرده و یا تصمیم گیری نمایند، مثلاً در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری یا سایر مسائل مهم شاهد واكنش، موضع گیری منطبق بر علم و آگاهی مردم هستیم. اینها اگر شاهدی بر افزایش مطالعه مردم نیستند پس چه نامی می توان بر آنها گذاشت؟"

كتابخوانی اجباری، كتابخوانی آزاد

شكی نیست كه آمار و ارقام كتابهای چاپ شده در سال های اخیر و مقایسه آن با سال های گذشته حكایت از افزایش تعداد عناوین كتابهای منتشر شده در سال های اخیر دارد، اما دو نكته اساسی در این زمینه وجود دارد كه نباید نسبت به آن بی توجه بود:

نكته اول این است كه باید توجه داشته باشیم كه بسیاری از كتابهای منتشر شده كتابهای درسی دانش آموزان یا دانشجویان است و چاپ و نشر و خرید آنها حكایت از علاقه مندی مردم به مطالعه كتاب نمی كند.

نكته دوم میزان مطالعه آزاد است كه شواهد گوناگون حاكی از كم علاقگی به مطالعه كتاب آزاد در كشور است. امروز مردم ما نه تنها نسبت به خواندن كتاب به صورت آزاد خیلی بی توجه هستند، بلكه میزان رغبت به مطالعه روزنامه هم در كشور ما پایین است.

در كشور ما جمع تیراژ همه روزنامه های منتشر شده از 5/2 میلیون روزنامه تجاوز نمی كند در صورتی كه تیراژ فقط یكی از روزنامه های ژاپن (آساهی) حدود 20 میلیون نسخه است.

در كشور ما جمع تیراژ همه روزنامه های منتشر شده از 5/2 میلیون روزنامه تجاوز نمی كند در صورتی كه تیراژ فقط یكی از روزنامه های ژاپن (آساهی) حدود 20 میلیون نسخه است.

 

به گفته بسیاری از كارشناسان، مهمترین عامل خرید و مطالعه برخی از كتابها توسط مردم، گرفتن مدرك تحصیلی یا گروه شغلی و... است كه به نحوی مربوط به معیشت، زندگی پیدا كردن كار و افزایش حقوق است و هیچ ربطی به علاقه مندی مردم به مطالعه و كتابخوانی ندارد.

[ 90/06/02 ] [ 11:23 ] [ نون والقلم ]

[ ]



مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ،